sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Jäbän sunnuntaitouhuja

Yleensä en julkaise blogissa kännykkäkuvia (kuten kuvista voi päätellä, mun puhelimessa ei ole kovin hyvää kameraa), mutta nyt teen poikkeuksen. Meno on nimittäin välillä sen verran vauhdikasta, ettei siinä järkkärit pysy matkassa mukana. Tänään sunnuntaina yhden pienen miehen päivään on mahtunut muun muasssa seuraavaa...


Piirtäminen on kyllä iii-han parasta. Ja oon tosi hyvä siinä! Mut välillä pitää keskeyttää kun tulee kiireellisiä hommia...


Käytiin vähän ostoksilla Sokoksen 3+1 päivillä. Lomareissu lähenee ja sitä varten piti hankkia matkalaukku edellisen hajonneen tilalle sekä uudet tyylikkäät kevätpopot pikku poitsulle.


Mulle tuli ihan mieletön kevätfiilis kun sain sovitella noita kenkiä! Mä oon siis tosi kiinnostunut kengistä, ne on jotenki vaan nii-iiin hienoja. Ja nää oli tosi helppo laittaa jalkaankin, äiti vaan vähän autto nauhojen kanssa. Sit mulle tuli ihan huikee idis, et voisin hakee myös kesäpipon kaapista. Äiti sit sano et oon ihan ku jäbä leisson, mut en tajunnu mitä se tarkotti...


Ulkona mä tein ihan hirveen pitkän lenkin kärryn kanssa. Yritin ehdottaa äitille, et se olis voinu ottaa rattaat mukaan, niin silläkin olis ollut jotain työnnettävää, mut jostain syystä äiti ei sit innostunu. 

Illalla me laulettiin lauluja kirjasta. Tää menee niin, että mä etsin oikean sivun ja sit käsken äitiä laulamaan, ja se laulaa. Joskus äiti ei meinaa haluta laulaa, mut sit käsken kovempaa, niin yleensä se suostuu. Tää heppasivu on mun ihan suurin suosikki, ihhahhaa on paras biisi ikinä. Mun yökkärissä on muuten tollasia värikkäitä eläimiä, ainakin norsu, kirahvi ja leijona.


Mitäs te teitte tänään?

4 kommenttia:

  1. Ihana jäbä ja hauska päivä! Kenkiin innostuminen taitaa pojalla olla geeneissä sekä äidin että papan puolelta.
    Me leikkasimme eilen omena- ja luumupuut, siivosimme kuolleet talventörröttäjät ja heitimme callunat pois. Piha on valmis kevääseen. Lumikellot jo kukkivat ja tulppaanit, samoin kuin raparperi jo nousevat.
    Tänään iltapäivälenkillä näin kevään ensimmäisen kiurun.
    Voisittekin ottaa lauluihin kevätlauluja, talitintti maaliskuulla ja karhu nukkuu, eipäs enää nukukaan! Sinun suosikkisi oli kokika eli pieni nokipoika, muistatko?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivan kuuloinen sunnuntai! Kiitos lauluvinkeistä. Just nyt olen yskässä enkä oikein pysty laulamaan, toivottavasti taas pian.

      Poista
  2. Ihana T ja ihanat noi oranssit pantsit! :)

    - P -

    VastaaPoista

Ilahdun kommentistasi!