lauantai 4. tammikuuta 2014

Tuoksuista

Varmaan kaikilla liittyy tuoksuihin paljon muistoja. Niin minullakin. Ekat treffit, erityisen kuuma kesä, opiskelujen aloitus, vaihtariaika... tuoksujen kautta jo melkein unohtuneisiin fiiliksiin pääsee hämmentävän voimakkaasti uudestaan. Vaikka tuoksumuistot ovat ihania, niin ne ovat myös haikeita ja vanhoihin tuoksuihin on usein vaikea palata. 

Lacoste Pour Femme edp tekee tässä poikkeuksen. Olen käyttänyt tätä tuoksua ensimmäisen kerran jo kymmenisen vuotta sitten, pitänyt välillä taukoa ja ostanut sitten uuden pullon. Nyt tuntui taas hyvältä palata vanhaan tuttuun tuoksuun, josta olenkin saanut aika paljon kehuja. Kai se vain taitaa sitten olla niin, että tämä on se minun "signature" tuoksuni. Tykkään jopa tuosta pullon hyvinkin pelkistetystä ulkomuodosta!


Tuoksujen käyttäjänä olen aika varovainen ja minua miellyttävät vain harvat tuoksut. En pysty ostamaan yhdellä kokeilukerralla tuoksua vaan sitä pitää käydä suihkuttelemassa useaan otteeseen. Aika monet tuoksut valitettavasti "alkavat tökkiä" ja olenkin usein myynyt tuoksujani eteenpäin. Mielummin hajusteetonta kuin tuoksu, jossa en tunne oloani 100 % hyväksi! Äitiysloman aikana tuli käytettyä hyvin vähän mitään tuoksuvia tuotteita, mutta nyt töihin paluun myötä päivittäinen hajuvesi on palannut rutiineihini.  

Omistan tällä hetkellä kolme hajuvettä ja ne riittävätkin enemmän kuin mainiosti. Thinking of you -tuoksun sain siskoltani kesällä lahjaksi. Flora by Gucci puolestaan on lahja mieheltäni. Käytän sitä lähinnä juhlissa, esimerkiksi häissäni minulla oli tämä tuoksu ylläni. Tätä riittää yksi suihkaus, joten tuoksu on huvennut todella hitaasti. Omistan myös siihen kuuluvan vartalovoiteen, jota tulee käytettyä oikeastaan useammin kuin itse parfyymia.


Millaisia tuoksujen käyttäjiä te olette?

4 kommenttia:

  1. Ihan samanlainen kuin sinäkin! Olen supernirso ja saa harvoin uusia tuoksusuosikkeja. Uusin niistä on Cleanin Warm Cotton, jota käytänkin nykyään päivittäin. Miss Dior Chérie tuo juhlan tuntua, mutta se on paljon voimakkaampi kuin mikään aiempi tuoksuni ja siksi käytän sitä harvoin. Yksi ikisuosikki on Ralph Laurenin Romance.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo Romance on munkin mieleeni. Cleanin tuoksut on periaatteessa oikein kivoja, mutta eivät ole parilla kokeilulla ainakaan sopineet oikein mun iholle.

      Poista
  2. Sama homma, mä oon tarkka tuoksuista ja lähes kaikki tuoksut tökkii. Syksyllä luin yhdestä blogista arvion Hugo Bossin Jour Pour femmestä ja kiinnostuin, joten kävin tuoksuttelemassa pariinkin otteeseen sitä ennenkuin usklasin ostaa. Edellisen hyvän tuoksun löysin Karkkipäivän Sannin esittelyn perusteella Kenzon kukkaisveden. Mulla on yleensä siis käytössä vain yksi tuoksu, koska tuoksut kestää mulla ikuisuuden. Nyt oon alkanut suihkaista välillä arkenakin tuoksua, voihan sitä ihan täällä kotona ja lasten kanssa ulkoillessakin tuoksua hyvälle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla kestää myös tuoksut ikuisuuden!! Tuokin Guccin pullo on ollut käytössä monta vuotta, eikä huvennut juuri ollenkaan.

      Ja kyllä, kotonakin voi tuoksua hyvältä. Tosin mun mies on aika hajuherkkä ja sen mielestä voin olla ilman parfyymeja kotioloissa.

      Poista

Ilahdun kommentistasi!