tiistai 25. syyskuuta 2012

Oranssi päivä

Huomasin (mistäs muualta kuin Facebookista), että joka kuukauden 25. päivä vietetään Oranssia päivää ja pitihän siihen saada nyt ainakin kerran osallistua! Minun oranssi vaatteeni oli tänään vuosia sitten Venetsiasta katukauppiaalta ostettu huivi. Muistan, että tuo parinkympin hintainen ostos lohkaisi tuolloin suuren osan reissubudjetistani, opiskeluaikaa kun elettiin. Huivi on kyllä tosi kiva, se on pieneen tilaan mahtuva, mutta silti muhkea ja kutittamatonta materiaalia. Minulla on tuo huivi aina lentomatkoilla mukana, siihen on niin hyvä käpertyä. Valitettavasti en vain jotenkin enää viihdy noin räikeässä värissä, tuli huomattua tänään. Pitää varmaan vaan useammin laittaa tuokin huivi kaulaan ja totutella taas uudelleen siihen. 


parkatakki Peak Performance
mustat suorat farkut Crockers
raitapaita Stadium
kello Esprit
puukoru virolaista käsityötä
nilkkurit Wonders
laukku Mulberry

Olen aika laiska laittamaan itselleni ruokaa päivisin. Poitsu nukkuu päiväunensa (liian) lyhyissä pätkissä ja oma aika on aika vähissä, joten tykkään tuulettaa päätäni käymällä lounaalla ulkona pari kertaa viikossa. Tänään kävin syömässä intialaista Nanda Devissa ja ajattelin vinkata paikasta teillekin. Kyseessä on yksi Tampereen parhaista lounasravintoloista, jos minulta kysytään. Heidän 9 euron hintainen buffettinsa on monipuolinen ja herkullinen, palvelukin on aina ollut oikein ystävällistä. Naan-leipä ja mintturaita vievät kielen mennessään ja erityisesti lammascurry on niin hyvää, suosittelen!

Asiasta kukkaruukkuun, minulla olisi tarvetta kivoille yläosille. Sellaisille helposti konepestäville puseroille, jotka olisivat mukavia päällä, kuitenkin mielellään jollain kivalla pikku yksityiskohdalla tai jujulla. Kävinkin tänään kiertelemässä muutamassa vaatekaupassa niiden toivossa, mutta jotenkin tämän syksyn värimaailma ei ole ollenkaan minua. Sinapinkeltainen ja burgundinpunainen hallitsevat, ja niitä on yhdistelty hieman oudosti esimerkiksi tummaan turkoosiin. Hmm... Mitäs mieltä te olette tämän syksyn vaatetarjonnasta?

6 kommenttia:

  1. Sopii erittäin hyvin toi oranssi sulle!

    VastaaPoista
  2. Mun suosikki itseni hemmottelusta kotiäitiarjessa on käydä jossain kahvilla kauppareissun yhteydessä tai ostaa kotiin jotain hyvää iltapäiväkahville :).

    Täälläkin tökkii tämän syksyn värimaailma vaatteissa, kun enemmän olen raikkaampien sävyjen ystävä ja murretut keltaiset ja punaiset ei sovi mulle yhtään. En voi kuvitellakaan ostavani esim. mitään viininpunaista. Muutenkin on tullut jämähdettyä ehkä liikaa mustaan ja siniseen ja trikoiset yläosat mulla on tällä hetkellä paljon musta-valko- tai tummansini-valkoraitaisia. Mutta "repäisin" ja ostin itselleni punaisen syystakin ja onneksi kerrankin uskalsin ottaa muutakin väriä takeissa kuin mustaa tai harmaata :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa ihanalta tuo kahvilla käyminen, mä en olekaan pitkään aikaan käynyt oikein kunnon leivoskahveilla jossakin tunnelmallisessa paikassa. Pitää korjata tilanne ensitilassa!

      Mulla on myös noita mustavalko- ja sinivalkoraidallisia yläosia ja trikoisena myös. Niitä on helppo pitää kun voi heittää vauvanpyykin kanssa samaan pesuun ja ennen kaikkea - ei tarvitse silittää! Punainen syystakki kuulostaa tosi kivalta, ihailin kans yhtä punaista takkia juuri kaupunkireissulla, mutta mä en saa nyt ostaa yhtään takkia...

      Poista
  3. En ole myöskään etenkään sinapinkeltaisen ystävä. Suurin osa yläosistani on punaisia viileissä sävyissä. Nykyisin olen yhdistänyt kivan t-paidan perus Espiritin paitaan tms. eli puen t-paidan yksivärisen pitkähihaisen päälle. Huiveja olisi ihana osata käyttää pukeutumisen lisänä, ensiksi pitäisi osata ostaa oikeanlainen :)
    Oranssi huivi tuo piristävän lisän asuusi!
    betty

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei tuo t-paita pitkähihaisen päällä onkin ihan hyvä idea, voisin kokeilla piiitkästä aikaa. Kivoja t-paitoja kun on helpompi löytää kuin pitkähihaisia. Minä olen myös vähän huono käyttämään huiveja osana asua, käytän niitä ihan puhtaasti lämmikkeenä viileällä säällä, muuten en.

      Poista

Ilahdun kommentistasi!